Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

Achim Irimescu (MADR): Promovarea internaţională a vinurilor româneşti trebuie să fie pe segmentul Premium

vin-2
Promovarea şi intrarea vinurilor româneşti pe pieţele internaţionale de specialitate trebuie să fie exclusiv pe segmentul de vârf, Premium, iar dacă producătorii vor accepta preţuri în neconcordanţă cu calitatea oferită, consumatorii de elită din străinătate îi vor ocoli, ceea ce le va afecta nu doar propria afacere ci chiar renumele vinului românesc, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Achim Irimescu.

“Eu sper să ieşim mai mult pe pieţele internaţionale cu vinurile de foarte bună calitate, în primul rând cu soiuri româneşti, precum Fetească Neagră sau Fetească Regală, iar abia apoi să ne comparăm cu francezii la Pinot Noir sau Merlot (...) Un profesor universitar din Belgia, de agricultură, spunea că vinurile româneşti au o calitate cu totul deosebită, dar că pentru promovare ar trebui arătat că “sunt excepţionale însă este vorba despre altfel de vinuri decât cele franţuzeşti, italieneşti sau spaniole. (...) E foarte important ca producătorii care au vinuri foarte bune să nu alerge cu orice preţ după pieţe şi să-şi aleagă strategia de preţ adecvată”, a spus Achim Irimescu.
În acest context, reprezentantul MADR s-a referit la vinurile bulgăreşti care au abordat pieţe străine cu preţuri scăzute, sperând să le cucerească, dar au eşuat din cauză că au fost percepute de consumatori ca nefiind de calitate.
“Am la îndemână două exemple în care vinurile bulgăreşti de calitate au ales să intre în Belgia şi Japonia pe segmentul de jos al preţurilor. S-au adresat însă unor consumatori pretenţioşi care atunci când li se oferă o sticlă la doar câţiva euro consideră că au de-a face cu un vin prost şi-l refuză. De aceea e foarte important cum ne promovăm vinurile în străinătate pentru că nu doar producătorul ar putea avea de pierdut ci şi renumele vinurilor româneşti poate să sufere”, a subliniat Achim Irimescu.
În legătură cu piaţa internă, Irimescu a menţionat faptul că “practic, o parte din segmentul vinurilor de calitate este “furat” de către cei care produc vinuri contrafăcute şi foarte ieftine, iar Ministerul Agriculturii mai are de lucrat pentru a-i proteja pe producătorii care fac investiţii serioase de cei care le fac o concurenţă neloială”.
Pe de altă parte, secretarul de stat din Ministerul Agriculturii a apreciat existenţa iniţiativelor private de promovare şi a arătat că Premiile de Excelenţă Vinul.ro evidenţiază faptul că 'dacă în trecut erau doar patru sau cinci producători de vinuri româneşti de foarte bună calitate, acum acest număr a crescut considerabil'.

De altfel, marea medalie de aur acordată, vineri, în cadrul Premiilor de Excelenţă Vinul.ro a revenit unui Sauvignon Blanc “Liliac” de la Lechinţa, judeţul Mureş, care s-a aflat în competiţie cu peste 330 de vinuri româneşti şi străine. “Liliac” a fost produs pentru prima dată în anul 2011 şi a atras atenţia experţilor la London Internaţional Wine Fair şi Vivnium Viena; are drept inspiraţie mitul lui Dracula, iar ca logo... un liliac.
Concursul “Premiile de Excelenţă Vinul.ro” a urmărit promovarea vinurilor de bună calitate, încurajarea producţiei şi a consumului responsabil de vin, informarea şi educarea publicului în domeniul vinurilor, dar şi prezentarea ultimelor tendinţe din industrie.


Înapoi la știri
blog comments powered by Disqus