Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

CLAAS XERION debutează pe Nordschleife

blogEntryTopperLa 24 august 2020, Nordschleife (Bucla de Nord) de la Nürburgring a asistat la o premieră spectaculoasă: Pentru prima dată, un tractor mare, modern cu tracțiune 4WD a parcurs această secțiune - și a făcut acest lucru în marșarier!

De ce în marșarier? Pentru că poate!
De când a fost lansat pe piață în 1997, CLAAS XERION a reprezentat puterea de tracțiune maximă combinată cu versatilitatea sa de utilizare familiară și de neegalat. Tracțiunea integrală permanentă și efectul de trecere multiplă al celor patru roți la fel de mari asigură o tracțiune maximă în toate condițiile de funcționare. În ciuda acestui fapt, amprenta mare, direcția selectabilă cu deplasare tip crab și în diagonală, precum și direcția cu 4 roți viratoare asigură că cel mai puternic tractor care iese de pe o linie de producție de masă germană este agil și protejează solul. După ce a călătorit prin câmpuri și spații verzi din jurul globului, șantierele de construcții și aeroporturi de mari dimensiuni, păduri și pasuri montane de mare altitudine, XERION 5000 Trac VC s-a confruntat cu o sarcină complet nouă pe 24 august 2020: cucerirea faimoasei Nordschleife a circuitului de la Nürburgring.
În mod firesc, obiectivul traseului lung de 20,6 km nu a fost să stabilească un nou record. Provocarea pentru pilotul de cursă Christian Menzel, care este mult mai obișnuit să conducă mașini super sport cu câteva sute de cai putere sub capotă, a fost destul de diferită: manevrarea un supertractor care cântărește 17 tone, cu direcție cu 4 roți viratoare, roți înalte de 2,15 m și un centru de greutate ridicat, prin cele 73 de curbe ale „Infernului Verde” și prin temutul „Carusel”. Și pentru că inițiatorii testului de la revista auto motor und sport nu au considerat că această sarcină este suficient de dificilă, supertestul TUR RAPID a fost realizat în marșarier. La urma urmei, nimeni nu poate aborda această sarcină mai bine decât XERION Trac VC cu cabină rotativă, care atinge viteza maximă de 50 km / h, nu numai atunci când se deplasează înainte, ci și în marșarier. Poziția ridicată a scaunului a fost, de asemenea, o provocare pentru pilotul experimentat, care preferă să stea la volanul unui Porsche 911 pe pista de curse - cât mai jos posibil. De aceea, chiar și după o ședință de instruire și câteva ture scurte de practică, utilajul încă impunea un mare respect înainte de semnalul de pornire, mai ales că în timpul deplasării în marșarier, pista este văzută de la o înălțime incredibilă de 3 metri.

Deplasare aproape constantă cu 50 km/h
La ora 12:20 PM, ora locală, era timpul să pornim. În timp ce primele curbe au fost abordate cu oarecare ezitări, Menzel și-a depășit repede temerile, pilotul de 49 de ani conducând profesionist utilajul verde boabe în curbelor, în rampe și în pante. În stilul tipic curselor, el s-a asigurat, de asemenea, să nu rateze abordarea prea strânsă a anumitor viraje, ceea ce nu a fost deloc o problemă pentru roțile XERION de 2,15 m. Lucrurile au devenit interesante în „Carusel” , una dintre ultimele curbe abrupte de pe pistele de curse europene. În timp ce înclinația nu ar fi împiedicat șoferul de cursă să navigheze acest pasaj la viteză maximă, denivelările de care se tem mulți șoferi l-au forțat să-și ia ușor piciorul drept de pe accelerație. Cu toate acestea, pedala a rămas împinsă la limită pe aproape toate celelalte secțiuni ale traseului. Recompensa pentru aceasta a venit sub forma unui timp neașteptat de tur. Exact 25 de minute, 50 de secunde și 57 de zecimi de secundă a fost timpul care a apărut pe dispozitivul de măsurare GPS la trecerea liniei de sosire. Aceasta a echivalat cu o viteză medie respectabilă de 47,85 km/h, care a depășit în mod semnificativ așteptările editorilor revistei auto motor und sport, a căror predicție a fost de 40 km/h. Aparent, cuplul de 2.600 Nm și cei 530 CP ai motorului cu șase cilindri Mercedes-Benz de 12,8 l au propulsat atât de puternic utilajul chiar și pe secțiunile de rampă, încât timpul pierdut în virajele strânse a putut fi oarecum compensat. „Într-o mașină de curse, aș fi fost cu trei ture în fața lui XERION”, explică impresionat pilotul Christian Menzel la sfârșitul Supertestului. „În ciuda acestui fapt, am cel mai mare respect pentru tractor. La urma urmei, a fost inițial conceput pentru a tracta sarcini grele la viteze mici. Totuși, s-a descurcat mai mult decât onorabil pe Nordschleife.” Dar Christian Menzel nu a putut rezista tentației unei mici ironii la adresa colegului său, o legendă în lumea curselor, Walter Röhrl. În 2012, Röhrl a concurat pe Nordschleife într-un Porsche Diesel Junior - a fost cea mai lentă tură a sa din istorie, din motive caritabile. „Cu siguranță am avut un timp mai bun decât el”, spune Menzel cu un zâmbet mare pe față. „Deși, am avut ceva mai mulți cai putere sub capotă!”

Puteți viziona videoclipul făcut de auto motor und sport pe YouTube, unde a obținut peste 350.000 de vizualizări în primele trei zile:
https://www.youtube.com/watch?v=lVSTaAf5Ick

Despre CLAAS
CLAAS (www.claas-group.com) este o afacere de familie fondată în anul 1913 şi unul dintre cei mai importanţi producători de tehnologie agricolă la nivel global. Compania cu sediul în Harsewinkel, Germania, este lider pe piaţa europeană de combine de recoltat. CLAAS este lider mondial în ceea ce priveşte un alt mare grup de produse, combinele autopropulsate de recoltat furaje. Totodată, CLAAS este un nume de referinţă de top la nivel mondial în tehnologia agricolă, în domeniul tractoarelor, preselor de balotat şi al utilajelor agricole de recoltat furaje verzi. Gama noastră de produse include, de asemenea, tehnologie a informaţiei de ultimă oră în ceea ce priveşte agricultura. Firma CLAAS are peste 11.400 de angajaţi la nivel mondial şi a raportat o cifră de afaceri de 3,8 miliarde de euro în exerciţiul financiar 2019.

Înapoi la știri
blog comments powered by Disqus