Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

1,5 milioane lei pentru cele mai competitive planuri de afaceri din mediul rural

roni-2
Ideile celor 152 de câştigători ai concursului organizat de Fundaţia World Vision România (WVR) prin proiectul "Made in Rural" sunt premiate în această lună cu 1,5 milioane de lei, respectiv 10.000 de lei pentru fiecare afacere, în condiţiile în care acestea vizează revigorarea meşteşugurilor populare, dar răspund şi nevoilor economice şi sociale cu care se confruntă comunităţile în care locuiesc.

Potrivit Fundaţiei World Vision România, în competiţie s-au aflat aproape 200 de candidaţi din zece judeţe, antreprenori sau meşteşugari dornici să înveţe să dezvolte şi să gestioneze o afacere sustenabilă, însă au fost premiate 152 dintre cele mai competitive planuri de afaceri din sectorul non-agricol, în contextul în care domeniul serviciilor este aproape inexistent în majoritatea comunităţilor rurale.
Încurajarea antreprenoriatului rural vine în întâmpinarea problemelor de natură economică pe care le au comunităţile de la ţară şi, simultan, combate fenomenul muncii în străinătate, departe de familie. Proiectul "Made in Rural" susţine meşteşugarii din satele României să înveţe să-şi transforme talentul într-o sursă de venituri constante, care să le schimbe viaţa în bine, precizează reprezentanţii Fundaţiei World Vision România.
"Marius Grădinaru, din comuna Cepleniţa, judeţul Iaşi, este un exemplu în acest sens. Talentul de a lucra cu lemnul şi l-a perfecţionat în copilărie ajutându-şi tatăl în atelierul din gospodărie. Marius a dus, însă, pasiunea mai departe şi, cu ajutorul cunoştinţelor dobândite la cursuri şi a premiului câştigat, a transformat-o afacere de succes. În această primăvară a reuşit să contacteze un comerciant din Marea Britanie cu care a negociat timp de câteva luni condiţiile contractuale, iar în prezent este furnizor al companiei britanice pentru care realizează mici obiecte de artizanat ce sunt ulterior distribuite iubitorilor de handmade de pretutindeni", au precizat reprezentanţii WVR.
Potrivit fundaţiei, doljenii şi-au propus să deschidă frizerii acolo unde acestea nu mai există de ani de zile, iar vasluienii să ofere educaţie antreprenorială tinerilor, dar şi să planifice nunţile şi festivităţile din comunitate. Vâlcenii vor readuce în vogă atelierul de reparaţii încălţăminte şi îşi vor ajuta consătenii inaugurând nelipsitul, în mediul urban,
centru de copiere şi traducere a documentelor.
"Made in Rural" este un proiect pentru dezvoltarea meşteşugurilor şi stimularea antreprenoriatului în mediul rural care oferă gratuit calificare, consiliere şi mediere profesională, precum şi sprijin pentru începerea unor mici afaceri. Proiectul se desfăşoară în perioada 31 martie 2014 - 30 septembrie 2015 în beneficiul persoanelor din mediul rural, din judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Cluj, Dolj, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Vaslui şi Vâlcea.

World Vision România este o organizaţie creştină, care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, de dezvoltare comunitară şi advocacy punând în centrul activităţii bunăstarea copilului.
World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 25 de ani de prezenţă în România a desfăşurat programe pentru mai mult de 500.000 de copii şi adulti, în 400 de comunităţi din 8 judeţe.

Sursa: AGERPRES

Înapoi la știri
blog comments powered by Disqus