Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

Din perioada ”La Belle Époque” și până în viitor, BASF i-a dus pe fermierii de top într-o călătorie remarcabilă în timp

basf-sinaia
Cei mai mari fermieri și distribuitori din România au fost martorii unei călătorii extraordinare în timp, alături de compania BASF, într-un eveniment VIP organizat la Cazinoul Sinaia.

• Conceptul evenimentului, ”La Belle Époque”, le-a permis fermierilor să înțeleagă importanța activității lor în contextul noilor provocări cu care se confruntă agricultura
• Compania BASF a prezentat noile produse pentru protecția plantelor, care vor ajunge pe piața din România începând din 2017
• Cei mai mari fermieri și distribuitori de inputuri agricole din România s-au numărat printre invitați
• Directorul Tehnic BASF pentru Europa Centrală, Bertrand Debret, le-a explicat fermierilor impactul limitării numărului de substanțe active asupra activității lor în următorii ani


După un an agricol dificil, cu multe provocări pentru fermierii din România, compania BASF a ținut să le mulțumească celor mai apropiați parteneri printr-un eveniment de excepție. Organizată la Cazinoul din Sinaia, gala BASF ”La Belle Époque” și-a propus să îi poarte pe cei 200 de invitați, între care și cei mai mari fermieri din România, într-o adevărată călătorie în timp.
Conceptul, pus la punct în cele mai mici detalii cu ajutorul regizorului Vlad Cristache, a imaginat o aventură extraordinară, pornind din secolul IX, când a fost fondată compania BASF, până în viitor, spre anul 2020. Fermierii au intrat în spiritul evenimentului ”La Belle Époque” chiar de la început, sosind la Cazino cu mașini elegante, de epocă. Chiar și mesele la care au luat loc invitații au ilustrat conceptul, simbolizând un deceniu sau un anumit an cu ajutorul unor elemente reprezentative pentru evenimentele marcante care au avut loc la momentele respective. Am parcurs astfel, în timp, traseul de la obiecte de manufactură la elemente realizate folosind tehnologia de printare 3D.
Jörg Polzin, Country Manager al Diviziei BASF pentru Protecția Plantelor, i-a întâmpinat pe invitați și le-a reamintit despre importanța meseriei de fermier: ”Ne aflăm aici pentru a celebra evoluția și inovația, dar și pentru a arunca o privire înapoi în timp, să vedem cât de departe am ajuns. De obicei suntem atât de concentrați la obiectivele noastre că uităm să apreciem drumul în sine. De aceea, aș dori să vă mulțumesc tuturor pentru că, de fiecare dată, ne-ați inspirat în a inova mereu”, a spus acesta.
Alături de Jörg Polzin a urcat pe scenă și Sergi Vizoso, vicepreședintele diviziei de Business Management în cadrul BASF Crop Protection Europa Centrală. Impresionat de potențialul agriculturii românești, Vizoso a remarcat și provocările cu care se confruntă fermierii noștri, precum infrastructura, fragmentarea terenurilor sau cadrul legal. ”Ca director al Diviziei BASF pentru Protecția Plantelor în Europa de Est, vă asigur că România reprezintă o țară-cheie pentru noi. Sunt sigur că va juca un rol important și activ pe scena agricolă europeană. Vom rămâne în continuare angajați în eforturile de a sprijini agricultura de aici și vom continua să aducem noi tehnologii inovatoare de protecție a plantelor pe piața din România”, a precizat Sergi Vizoso.
Fermierii au putut afla și cele mai noi tendințe în agricultură, prezentate de analistul economic Cladiu Pândaru. Acesta le-a recomandat antreprenorilor din sală să nu uite că, pe lângă managementul de zi cu zi al companiilor, dezvoltarea business-ului înseamnă în primul rând capacitatea lor de a sesiza noi oportunități pe piață. ”Cred că sectorul agricol s-a profesionalizat enorm în România în ultimul deceniu. Am încredere că oricând, de aici de pe plan local, afacerile pot ajunge să se dezvolte pe plan internațional. Sunt șanse mari de reușită și par a se deschide noi piețe pentru România”, a spus Pândaru. La final, analistul a apreciat și calitatea evenimentului organizat de BASF: ”A fost foarte bine organizat, la un standard cu mult peste media evenimentelor similare la care am mai participat, cu un conținut și un program care a captivat oamenii și a creat o legătură între companie și partenerii săi”.
Nu au fost singurele informații prețioase primite de fermierii de top, prezenți la evenimentul BASF. Bertrand Debret, șeful departamentului de cercetare și omologare BASF, le-a atras atenția asupra dificultăților cu care se va confrunta agricultura în următorii ani, din cauza modificărilor legislative. ”Domeniul protecției plantelor este strict reglementat în Europa. Ultima reglementare, intrată în vigoare în 2009, ridică și mai mult ștacheta. Aproape două treimi din substanțele active folosite de fermieri vor dispărea până în 2020. La momentul de față există 23 de soluții, din mai multe clase chimice. Conform noilor reglementări, în 2021 fermierii vor mai putea folosi doar 11. Acest lucru va pune probleme fermierilor, în special în ceea ce privește managementul rezistenței”, a avertizat Debret.
”Și fermierii români vor fi direct afectați. Ultimele reglementări întârzie cu până la trei ani procesul de dezvoltare a noilor substanțe. În lipsa inovației, se poate întâmpla ca fermierii să rămână fără anumite soluții de protecție a plantelor. BASF crede, însă, în agricultură. Avem o tradiție de peste 100 de ani în acest domeniu și credem că hrana și agricultura sunt factori cheie pentru evoluția umanității, în condițiile creșterii rapide a populației. De aceea, ne-am concentrat pe trei aspecte: protejarea soluțiilor actuale, dezvoltarea de noi substanțe active inovatoare și promovarea folosirii sustenabile a acestora.
Dezvoltarea unei noi substanțe durează mulți ani și consumă resurse. În fiecare an investim peste 500 de milioane de euro în cercetare și dezvoltare. În curând, vom lansa noi soluții inovatoare: un nou fungicid pentru cereale, cu beneficii AgCelence®, regulatorul de creștere pentru cereale Medax® Top, un nou fungicid pentru pomi fructiferi, Delan® Pro și un nou erbicid în cadrul sistemului de producție Clearfield® Plus. Vă puteți baza pe noi că ne luăm în serios rolul de a proteja agricultura românească”, a menționat Betrant Debret.
Gazda evenimentului, Cătălin Ștefănescu, prezentatorul emisiunii ”Garantat 100%”, a invitat trei dintre cei mai mari fermieri români, Lucian Buzdugan, Mihai Rezeanu și Marian Horgoș să discute despre cele mai presante probleme ale agricultorilor din țara noastră. Cei trei au amintit de provocările cu care se confruntă în condițiile restricțiilor legislative și despre problemele pe care le întâmpină în ceea ce privește tehnologiile actuale de cultivare a plantelor. Împreună au atins, însă, și subiectul viitorului culturilor de câmp în România, al tinerilor agronomi sau posibilitatea de a îmbunătăți valorificarea produselor agricole. ”Este, de departe, cel mai bun eveniment la care am participat”, a spus domnul Buzdugan în încheierea discuției.

Discuția fermierilor s-a desfășurat în contextul prezentării noilor produse BASF. Regulatorul de creștere Medax® Top pentru cereale se poate aplica în momentele cheie pentru a menține plantele la nivelul optim, micșorând astfel riscurile de pierdere a recoltei. Fungicidul Delan® Pro pentru culturile de măr și păr beneficiază de o formulare nouă, inovatoare, dar și de sinergia substanțelor active dithianon și KHP (fosfonat de potasiu) și oferă eficacitate deosebită în combaterea rapănului. Pe lângă acestea, BASF va lansa în curând și un nou fungicid pentru cereale, eficient în combaterea septoriozei. Acesta va beneficia de efectele de vitalizare AgCelence® și nu va necesita autorizația T sau T+ pentru folosire.
Ca și fermierii, compania BASF țintește sus. Cu toții vor soluții mai bune, obiective mai mărețe. Și cine ar fi mai potrivit să vorbească despre acest lucru decât primul român care a ajuns pe Everest, Teodor Tulpan. ”Fiecare are un Everest al său, pe care ar trebui să urce cât mai curând posibil. La fel și fermierii care vor să obțină recolte mai bune, să facă mai mult. Cei din sală au fost atenți și receptivi, au văzut că se poate să faci ce îți propui, că orice vis poate deveni realitate. Trebuie doar să aibă motivație. De asemenea, m-au impresionat și cei de la BASF, în special istoria pe care o au în spate. Au o experiență îndelungată, pe care o pot duce mai departe, prin cercetare și implicare”, a afirmat alpinistul.
În final, reprezentanții regionali ai echipei de vânzări BASF au reiterat principiile pe care le respectă în relația cu fermierii și partenerii lor: încredere, respect, responsabilitate, înțelegere și respectarea promisiunilor. ”Ne bucurăm că au fost alături de noi cei mai importanți fermieri, că am putut să le mulțumim pentru sprijinul acordat în tot acest an și că le-am putut împărtăși planurile noastre de viitor. A fost un eveniment pe care cu toții îl vom ține minte mult timp”, a declarat Andreea Butaru, Marketing Communication Teamleader, Divizia BASF pentru Protecția Plantelor România.

Despre divizia BASF de protecție a plantelor
Cu vânzări de peste 5,8 miliarde EUR în 2015, divizia BASF pentru protecţia plantelor oferă soluții inovatoare pentru agricultură, gazon și plante ornamentale, controlul organismelor dăunătoare și sănătate publică. Portofoliul nostru vast de substanțe active, produse pentru tratamentul semințelor și control biologic, formulări și servicii optimizează producția eficientă a hranei de bună calitate și protejează împotriva pierderilor post-recoltare, a daunelor produse clădirilor și a transmiterii bolilor. Furnizând know-how și tehnologii noi, Divizia BASF de protecție a plantelor susține efortul fermierilor și al profesioniștilor din domeniul controlului dăunătorilor de a crea o viață mai bună pentru ei și pentru societate. Informații suplimentare pot fi obținute pe web la adresa www.agro.basf.com sau accesând conturile noastre de pe reţelele de socializare.

Despre BASF
La BASF, creăm chimie pentru un viitor durabil. Combinăm succesul economic cu protecția mediului și responsabilitatea socială. Cei aproximativ 112.000 angajați ai grupului de firme BASF contribuie la succesul clienților noștri din aproape toate sectoarele economice și din aproape fiecare țară din lume. Portofoliul nostru este organizat în cinci segmente: substanţe chimice de bază, produse de performanță, soluții și materiale funcționale, soluții pentru agricultură, petrol și gaze. . În anul 2015 BASF a realizat vânzări de peste 70 miliarde EUR . Acţiunile BASF sunt cotate la bursele din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) şi Zurich (AN). Informaţii suplimentare despre BASF sunt disponibile pe internet la adresa www.basf.com.

Înapoi la știri


blog comments powered by Disqus